SIK SORULAN SORULAR

1. Faturalar kaç günde bir gelmektedir?

ASKİ'de faturalar aylık olarak sayacın içerisindeki endeks okunarak tahakkuk edilmektedir.

2. Aynı dönem için gelen ihbarnamem hem bankadaki otomatik ödeme talimatım’dan alınmış, hem de nakit olarak ödeme yapıldı( Mükerrer Ödeme ). Bu durumda ne yapmalıyım?

Otomatik ödeme talimatı vermiş olduğunuz bankadan alacağınız dekont ve nakit ödediğinizde tarafınıza verilen dekont ile birlikte ASKİ Genel Merkezimizde bulunan Muhasebe Servisine müracaat edebilirsiniz.

3. ASKİ faturamı nasıl ödeyebilirim?

ASKİ Genel Merkezinden, ASKİ Genel Merkezinde bulunan otomatik veznesinden (ASKİMatik), ASKİ veznelerinden, yetkili ödeme merkezlerinden, ihbarname’nin arka kısmında yazılı olan banka şubelerinden, ASKİ resmi internet sitesi www.adana-aski.gov.tr üzerinden "eASKİ Online İşlemler" e üye olarak Kredi Kartı 3D Secure güvenli ödeme sistemi ile de ödeyebilirsiniz.

4. Su birim fiyatları ve zam oranları kim tarafından belirlenmektedir?

Su birim fiyatları ve zam oranları A.B.B (Adana Büyükşehir Belediyesi) Meclisi tarafından belirlenir.

5. Su birim fiyatlarını nereden öğrenebilirim?

Su birim fiyatlarını web sayfamız www.adana-aski.gov.tr den "Tarife ve Ücretler" linkini tıklayarak öğrenebilirsiniz.

6. Abone olmak için gereken belgeler nelerdir?

İstenen belgeler ve bedeller hakkında gerekli bilgileri web sayfamız www.adana-aski.gov.tr den "Nasıl Abone Olacaksınız" linkini tıklayarak öğrenebilirsiniz.

7. Gecikme bedeli nasıl hesaplanıyor?

Günlük % 0,0042 olarak uygulanmaktadır.

8. Sayacım yanlış okundu ne yapmalıyım?

ASKİ Genel Müdürlüğü Merkez binamızda bulunan "Endeks Okuma" birimine müracaat edebilirsiniz.

9. Ev – İşyerimde yokken su ihbarnamesi gelmiş ne yapmalıyım?

Su sayacınızın içerisinde bulunan endeksi alarak ASKİ Genel Müdürlüğü Merkez binamızda bulunan "Endeks Okuma" birimine müracaat ederek bildirebilirsizniz.Ayrıca çağrı merkezimiz olan 185 ( ASKOM ) veya 444 27 54 nolu telefonumuzdan "Endeks Okuma" ile irtibata geçebilirsiniz.

10. Faturam olmadan borcumu nasıl öğrenebilirim?

Web sayfamız www.adana-aski.gov.tr den "eASKİ Online İşlemler" modülünü kullanarak abone numaranızla borcunuzu sorgulayabilir veya ASKİ Genel Müdürlüğü Merkez binamızda bulunan "Halkla İlişkiler" biriminden sistemimizde kayıtlı olan abonenin adı ve soyadı ile öğrenebilirsiniz.

11. Faturamın ödenmesi için ilgili bankaya vermiş olduğum otomatik ödeme talimatını nasıl iptal ettirebilirim?

Otomatik ödeme talimatının verildiği banka şubesine müracaat ederek vermiş olduğunuz otomatik ödeme talimatınızı iptal ettirebilirsiniz.

12. Adıma olan aboneliği nasıl iptal ettirebilirim?

Su sayacınızın içerisinde bulunan son endeks ve abone numaranız ile birlikte ASKİ Genel Müdürlüğü Merkez binamızda bulunan "Müracaat Servisi"’ne başvuru yapabilirisiniz. Eğer teminatınız var ise tarafınıza iade edilmektedir.

13. Fatura borcumu taksitle ödeyebilir miyim?

ASKİ Genel Müdürlüğü Merkez binamızda bulunan "Taksitlendirme" servisine müracaat ederek taksitlendirme yaptırabilirsiniz.

14. ASKİ’ nin aboneler tarafından görüş ve önerilerin bildirilebileceği ya da ihbarların yapılabileceği bir çağrı merkezi var mıdır?

Vatandaşlarımızın günün her saati dilek ve önerilerini bildirebilmeleri, her türlü su ve kanal arızasını anında haber verebilmeleri ve bu konuda bilgi alabilmeleri için 185 no’lu telefonu direk arayabilirler. Bu sayede vatandaşlar 7 gün 24 saat boyunca ASKİ’ yi arayarak isteklerini iletebilmekte ve arızaları söyleyebilmektedir. 185 ve 444 27 54 nolu telefonlarımıza bildirilen su ve kanal arızaları online sistemle anında ilgili Müdürlüklerimize iletilmekte ve arızalara en kısa sürede müdahale edilmektedir. Ayrıca vatandaşlar tüm hizmetlerimiz hakkında her türlü bilgiyi de 185 veya 444 27 54 nolu numaralarımızı arayarak öğrenebilmektedir.

15. Mülk satın alırken veya kiralarken dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir?

Ayrılacağınız ev - işyerini boşalttığınız zaman yapmanız gereken işlemler ;

ASKİ Genel Müdürlüğümüze müracaat ederek;

- Sayacınız son endeksini okuyup ASKİ Genel Müdürlüğü Merkez binamızda bulunan "Müracaat Servisi" bildiriniz. En son endeksiniz üzerinden ara tahakkuk yapılacaktır. Bu esnada sözleşmedeki teminat bedeliniz günün birim fiyatı ile güncellenerek tahakkuk edilen borçtan düşülecektir. Teminat bedeliniz borcunuzu karşılamıyorsa ilave tutar tarafınızdan tahsil ettirilir. Mahsup sonrası da alacağınız var ise kalan miktar size iade edilir.

- Yeni ev - işyerin satın aldığınızda veya kiraladığınızda yapmanız gereken işlemler;

ASKİ Genel Müdürlüğümüze mevcut yerin bir adet su faturası - abone numarası veya açık adresiyle birlikte müracaat ederek;

- Kiraladığınız veya satın aldığınız yerin borcu olup olmadığına bakınız.

- Taşındığınız yeni yere ait sayacın son endeksini kurumumuza bildiriniz.

- Abonelik size ait değilse, ilgili aboneliği üzerinize alınız. Devir işlemlerinde gerekli evrakları web sayfamız www.adana-aski.gov.tr den "Nasıl Abone Olacaksınız" linkine tıklayarak öğrenebilirsiniz.

16. Gelen İhbarnamem de su sayacım arızalı olduğu yazıyor ne yapmalıyım?

Bu gibi durumlarda 185 (ASKOM ) veya 444 27 54 nolu telefonlarımızda "Sayaç Servisi" ’e ulaşarak müracaat edip, sayacınızın değişimini talep edebilirsiniz.Sayaç ücreti ise bir sonra ki dönemde gelecek olan ihbarnamenize yansıtılır.

17. Adres bilgilerim ASKİ’ nin göndermiş olduğu ihbarname’de yanlış veya bağlı bulunduğum belediye tarafından adresimiz değiştirildi.Ne yapmalıyım?

Adres güncellemesi için bağlı bulunduğunuz belediye’ nin numarataj servisine müracaat ederek, numarataj servisinin tarafınıza vereceği belge ile birlikte ASKİ Genel Müdürlüğü Merkez binamızda bulunan "Halkla İlişkiler" birimine başvuru yaparak dilekçe yazmanız yeterli olacaktır.

18. Adım veya Soyadım ASKİ’ nin göndermiş olduğu ihbarname’de yanlış görünmektedir. Ne yapmalıyım?

Ad veya Soyadınızın güncellenmesi için kimliğiniz ile birlikte ASKİ Genel Müdürlüğü Merkez binamızda bulunan "Halkla İlişkiler" birimine başvuru yaparak dilekçe yazmanız yeterli olacaktır.

19. İki ( 2 ) veya daha fazla katlı ev-işyerimizde tek su aboneliği var. Her dairenin kullanmış olduğu su sarfiyatı nasıl belirlerim? Bu konu hakkında yapılması gereken hususlar nelerdir?

Bu tip durumlarda resmi aboneliği bulunan su sayacından sonra, her daireye gidecek su tesisatı için ( 1 ) adet su saati takılarak sarfiyat belirlenir. Sonuç olarak her daire’ de kullanılan su sarfiyat böylece ortaya çıkmış olacaktır.

20. Daha önce adıma olan aboneyi yeni taşındığım yerde kullanabilir miyim?

Tarifeler Yönetmeliğimiz gereği eski aboneliğin terk edilmesi, yeni adrese kendi adına devir veya ilk abone olunması gerekmektedir. Abone taşıma sistemi uygulanmamaktadır.


Kredi Kartı ile
Borç Ödeme

e-Sözleşme Fesih
Başvurusu

e-Sözleşme Fesih
Başvuru Sorgulama

Büyükşehir Belediyesi
Günlük Çalışma Noktaları

Bilgi Edinme

2015-2019 Yılı
Stratejik Planı

Basında
Adana ASKİ

Sık Sorulan
Sorular

Abone Memnuniyet
Anketi

Adana ASKİ
WebMail

EBYS
Giriş

e-BORDRO

Basın
FTP

Uzaktan
Yardım